(la version française est ci-dessous)
2024
THURSDAY/ JEUDI
18:30 – 20:00
OCT 24/ NOV 7/ NOV 21/ DEC5
auroradiana@gmail.com / IG: @fncysnax
Sensing Body
Strongly rooted in the healing arts and magical practices as much as it is informed by contemporary dance and somatic practices, sensing body is an exploration of the body through improvisational movement. Grounded through warmups informed by yoga, meditation, breathwork, and qi gong, participants are later invited to find their own forms through exploratory movement scores that take various creative shapes. Attuning to our senses and sensations through the ever-shifting tides of the inner landscape, we will move together through a co-created space. The body as thermometer and weather, poet and language, guide and traveler. All are welcome, come as you are. No previous dance or movement practice experience necessary, just an intention of exploration and play.
ACCESSIBILITY
Every instruction is an invitation for students to meet their own bodies and experiences, desires and abilities. Movement is improvisational, oriented towards scores and not phrases, focused on the individual’s experience, within group energies. Partner or group exercises are sometimes proposed, but always optional, and choosing to participate otherwise is welcomed at all times. Improvisation and creativity are not only thematics of the classes but tools we employ together in order to meet the accessibility needs of everyone in the room, bearing in mind that these needs may change from week to week. Instructions are verbal with some demonstrations where appropriate. Questions and vocal participation from students are welcome throughout the class, though this form of participation is not required if not desired. The possibility of touch and the negotiation of physical boundaries are co-communicated in the room among participants, with modeling and guidance from the instructor. Responsibility is shared for maintaining an environment that is held with the intention of co-creating as safe a space as possible for all participants. Feel free to be in contact with me regarding any specific accessibility concerns and queries either before, during, or after attendance.
auroradiana@gmail.com
BIOGRAPHY
Aurora Prelević (she/elle) is a teacher of somatic movement practices, a performance artist, a writer, and an herbalist. Born in Tiotià:ke / Montréal, she is the first generation of her family born on this land and carries strong Yugoslav / Balkan roots. Her extensive background in yoga, meditation, contemporary improvisational dance, experimental movement practices, and other somatic forms informs her approach to movement as both ritual and performance, therapeutic and artistic. Aurora has taught regular somatics classes and special workshops for fifteen years. She lives with chronic pain and illness which informs her teaching style as one seeped in prioritizing accessibility, seeking to be inclusive of all bodies and abilities, encouraging students to find their own forms.
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Le corps qui ressent
Fortement ancré dans les arts de la guérison et des pratiques de la magie autant qu’influencé par la danse contemporaine et les pratiques somatiques, le corps qui ressent est une exploration du corps à travers du mouvement improvisé. Sur une fondation d’échauffements inspirés du yoga, de la méditation, des pratiques de respiration et du qi gong, les participant-e-s seront ainsi invité-e-s à trouver leurs propres formes grâce à des pratiques de mouvement exploratoire qui prendront diverses formes créatives. En accord avec nos sens et sensations à travers les marées toujours changeantes du paysage intérieur, nous nous déplacerons ensemble dans un espace co-créé. Le corps comme thermomètre ainsi que météo, poète ainsi que langage, guide ainsi que voyageur.
Tous-tes sont les Bienvenu-e-s, venez comme vous êtes. Aucune expérience préalable de danse ou de pratique du mouvement n’est nécessaire, juste une intention d’exploration et de jeu.
ACCESSIBILITÉ
Chaque instruction est une invitation aux participant-e-s à répondre à leurs propres corps et expériences, désirs et capacités. Le mouvement est improvisé, orienté vers des partitions et non des séquences, centré sur l’expérience de l’individu, au sein des énergies du groupe. Des exercices en duo ou en groupe sont parfois proposés, mais toujours facultatifs, et le choix de participer autrement est toujours le bienvenu. L’improvisation et la créativité ne sont pas seulement des thèmes du cours, mais des outils que nous utilisons ensemble afin de répondre aux besoins d’accessibilité de chacun-e dans la salle, en gardant à l’esprit que ces besoins peuvent changer d’une semaine à l’autre. Les instructions sont verbales avec quelques démonstrations le cas échéant ; les participant-e-s sont invité-e-s à poser des questions ou bien à participer vocalement tout au long du cours, bien que cette forme de participation ne soit pas obligatoire si ce n’est pas désiré. La possibilité du toucher et la négociation des frontières physiques sont co-communiquées dans la pièce entre les participant-e-s, avec le modèle et les conseils de l’instructeur. La responsabilité est partagée pour le maintien d’un environnement qui se tient dans l’intention de co-créer un espace aussi sécurisé que possible pour tous-tes les participant-e-s. N’hésitez pas à me contacter avec toute question d’accessibilité spécifique, soit avant, pendant ou après le cours.
auroradiana@gmail.com
BIOGRAPHIE
Aurora Prelević (she/elle) est une enseignante en formes de movement somatique, une créatrice de performances, une écrivaine et une herboriste. Née à Tiotià:ke / Montréal, elle est la première génération de sa famille née içi et porte de fortes racines yougoslaves / balkaniques. Sa formation en yoga, méditation, danse improvisée contemporaine, pratiques de mouvement expérimentales, et d’autres formes somatiques informe son approche du mouvement en tant que rituel et performance, thérapeutique et artistique. Aurora donne des cours réguliers de somatique et des ateliers spéciaux depuis quinze ans. Elle vit avec des douleurs et maladies chroniques, ce qui informe son style d’enseignement qui donne priorité à l’accessibilité, avec l’intention envers l’inclusivité de tous les corps et capacités, encourageant ses étudiants à trouver leurs propres formes.